Sider

Translate

fredag 27. september 2013

Til døden skiller oss ad !

Ingrid Elfberg kom med den meget spennende boken " Se til meg som liten er" i 2010. Spennende men også tankevekkende. Nå har hun kommet med en ny spennende og tankevekkende bok "Til døden skiller oss ad".  Allerede etter første kapittel var jeg sint! Sint og forbannet !!
"Til døden skiller oss ad" er en historie om kvinnemishandling, undertrykkelse, en psykopats  enorme behov for å dominere og skremme. Men denne gangen er det ikke en underkuet husmor, men en sterk politikvinne ved navn Erika. Både hun og hennes mann Gøran jobber i politiet. Erika prøver å anmelde han for mishandling men Gøran er godt likt og ingen tror riktig på henne. Hun skjuler blåmerker med sminke og går rundt med brukne ribbein og kjenner at hun ikke er så sterk som hun trodde. Men så tar hun mot til seg og flykter til Gøteborg for å starte et nytt liv i en ny jobb. Hennes første sak ved Gøteborg-politiet handler om en forsvunnet kvinne.Og mens Erika etterforsker forsvinningen dukker Gøran opp og vil ha henne tilbake. Det er Han som bestemmer over henne.
Jeg ble så sint etter første kapittel, fy fabian for en fyr denne Gøran er. Tenk at dette opplever kvinner i det VIRKELIGE liv...er det mulig??? Jeg blir så sint, frustrert, oppgitt og undrende......sabla bra bok ! som får meg til å føle og tenke alt dette mens jeg leser :D Den er bra, utrolig provoserende og veldig spennende.
" Pusten ble anstrengt og kom i korte, smertefulle støt. Hun frøs, og reiste seg møysommelig , støttet seg til  speildøren på klesskapet og så på de mørkerøde og lilla  blåmerkene over brystet og overarmen. Når hun strakte hals kunne hun se avtrykkene etter fingrene hans.Venstre hånd brant av smerte , og det hogg til i brystet når hun trakk pusten "
Psykologisk thriller på sitt beste dette, vondt å lese, spennende og tankevekkende. Likte den veldig godt jeg, anbefales !

  • Forlag: Silke forlag 
  • Ute nå
  • Sjanger: krim/spenning
  • Oversetter: Astrid Eggesvik

1 kommentar: