Sider

Translate

fredag 8. september 2017

Guden av Jørgen Jæger.

Makan til skrivekløe skal man lete lenge etter 🌟! Det virker som bøkene kommer trillende som perler fra Jørgen Jæger, som nå straks er ute med bok nr 10 om Ole Vik og Cecilie Hopen. Andre forfattere må vi vente på i årevis før de kommer med historiene sin, så vi klager ikke på at Jæger er så kjapp med sine utgivelser :)

Folket i Fjellberghavn er samlet på torget i spenning over hva ordfører Janne Wold har å si dem fra talerstolen. Med seg har hun også politistasjonssjef Marte Melling , vise -ordfører Tor Siem og Magne Dalseid som er leder av Destinasjon Fjellberghavn.Plutselig høres skudd og noen som roper " Allahu akbar!". Panikken brer seg og flere av de ved talerstolen faller sammen. Samtidig høres flere eksplosjoner i sentrum og forvirringen er total. Når politiet,med Cecilie Hopen i spissen endelig kommer seg til åstedene må de begynne å nøste i flere tråder. Og skjult i skyggene sitter Guden og styrer det hele med sin makt !Ole Vik får også sitt å stri med, men denne gangen er det mer på det personlige planet !

Jørgen Jæger skriver fort men han skriver godt. Som alltid har han et kompleks plott,med mange tråder. Men som alltid klarer han også å dra de sammen, uten at vi mister oversikten, og det er godt gjort!
Jeg har vel sagt det før,men må alltid dra frem at jeg liker skrivemåten hans. Det er rett på sak og ikke noe meningsløs, tidsforedrivende utenomsnakk! Jeg synes enkelte forfattere fyller opp med dialoger og annet som ikke tilfører historien annet enn å fylle sider i boka. Det er irriterende og tar bort mye av spenningen og drivet i historien. Jæger er flink til å følge trådene han legger ut, og bruker ikke lettvinte løsninger for å fylle boka med sider, Han klarer det utmerket med et stort persongalleri, der alle har sine bestemte plasser i historien. Og når alle sidene er fylt med spenning, mysterier og overraskende vendinger er det jo en fryd å lese 😄! Selv om det er et par steder i boka jeg synes handlingen går litt for fort frem, der jeg hadde ønsket meg litt mer handling og action 💪, så har Jæger også denne gangen klart å skrive en utrolig god og spennende historie!
 Han er ikke den som roper høyest med masse blod og gørr, men fanger deg heller med spenning, de mange mysteriene som må løses og gode karakterer. Den "rolige" skrivemåten gjør at bøkene hans er gode å lese, språket flyter godt og er ikke oppstykket. Noen bøker har så innviklet språk og skrivemåte at de blir "tunge" å lese.Denne er ikke slik, den er lettlest og bare gørrgod!
 Atter en gang har Jæger klart å skrive en utrolig god bok med Guden, og Jørgen...jeg  forguder deg !! 👐


Forlag : Juritzen
Utgivelse: 14 september 2017
Sjanger: Krim

1 kommentar:

  1. Jeg ser at så mange har lest boka allerede. Jeg skal lese den så snart jeg har den i hus, så jeg grovleser omtalene som kommer nå. Gleder meg til å lese den! God helg!

    SvarSlett