Sider

Translate

fredag 17. februar 2017

Ahnhem, Huseby Sæther og Cole. Leser fortere enn jeg skriver :)

Nå er jeg endelig i lesemodus igjen 💃men jeg leser fortere enn jeg skriver ! Så jeg får legge ut en sammendrag av de bøkene jeg har lest til nå.
Har da virkelig fått sansen for Ahnhem og nå har jeg lest den nyeste boka hans, Atten grader minus.

En bil kjører over en kaikant i Helsingborg og alt ser ut som en ulykke. Men når føreren blir obdusert kommer det frem at han har vært død og dypfryst i 2 mnd.. Fabian Risk må jobbe hardt før flere risikerer å bli dypfryst !

Ahnhem kan virkelig å skrive grøssende og spennende krim !Denne er like bra som de to første! Kanskje enda et hakk bedre ? 💀

Forlag : Aschehoug
Utgivelse: 30 januar 2017
Sjanger : krim



Eirik Huseby Sæther har skrevet en av de beste krimbøker jeg har lest....ever 🙆 !Og det er Lobotomisten som kom ut i 2012. Har skrevet om den på bloggen min  her 👉 http://zeldajenta.blogspot.no/2012/02/lobotomisten-av-eirik-huseby-sther.html#comment-form👀 Oppfølgeren Heksedoktoren var også veldig bra. Så kom han med Judaskysset, bok 1 i ny Oslokrim-serie med etterforsker Mikael Wulf. Og her kommer bok 2, Det blå barnet !

Politietterforsker Mikael Wulf må skrive inn sin  mor på lukket avdeling da hun har alzheimer. Wulf oppdager blod på hodeputen hennes og med en etterforskers nysgjerrighet ender han opp i likkjelleren og oppdager et grusomt mord. Hans mor snakker stadig om Det blå barnet, og Wulf må nøste opp en skremmende sannhet om noe som skjedde for mange år siden.Hvem var Det blå barnet og hva har det å gjøre med dette grusomme mordet som har skjedd i nåtid?

Blir så glad når jeg ser at Mr. Huseby Sæther kommer med ny bok ! Selv om Lobotomisten fortsatt er hans beste bok hittil så skriver han veldig god krim. Det er spennende, du må tenke og fundere over hvem morderen kan være, og historien er intens. Tommel opp for god balanse mellom fortid og nåtid 👍 Jeg er ikke så glad i bøker som hopper mellom forskjellige tidsepoker, for ofte mister man fokus og blander sammen hva som skjer hvor. Men her går det veldig bra, og etterhvert finner vi jo sammenhengen og den røde tråden vi trenger for å henge med på de to historiene. God krim som jeg anbefaler med glede ! Fortsett å skrive spennende krim Mr. Huseby Sæther !

Forlag: Cappelen Damm
Utgivelse : 5 januar 2017
Sjanger: krim


Ny forfatter..igjen ! Hvor kommer de fra, eller retter sagt,hvor har de gjemt seg?? Daniel Cole, født 1983 og har jobbet som ambulansearbeider. Før denne boka i det hele tatt kom ut nå nettopp i Storbritannia er den solgt til 33 land !! Og DET kan jeg forstå for dette er uhyggelig god krim!

Ett lik. 6 ofre.Og en forferdelig deadline.
Et lik blir funnet som er sydd sammen av kroppsdeler fra 6 ofre.William Fawkes får oppgaven å løse disse groteske mordene- Og for å gjøre det enda verre får politiet en liste med 6 navn og en dato for når disse 6 skal drepes.Kan de finne ut hvem de døde menneskene i Filledokka er, og ikke minst, kan de redde de 6 personene på lista? For denne morderen er mer utspekulert enn noen de har sett før !

Hjælp!😱 For en bok, for en historie og for en utspekulert og grotesk morder ! Jeg leste denne på 2 dager, lå til langt på natt og leste. Klarte ikke å legge den fra meg! Knallgod, veldig rå og usensurert. Historien, mordene, måten det er gjort på, hvordan hele spenningen er sydd sammen...imponerende ! Jeg er veldig glad i krim, og leser mye krim og denne sniker seg nok inn på min topp 5 liste over de beste jeg har lest ! Nemlig! MEN den er ikke for de som er mørkredd eller ikke tåler blod, for her er det blod og gørr så det monner 👐Og jeg elsker det !! 
Terningkast fra meg :

Forlag: Vigmostad & Bjørke
Utgivelse: kommer rett i pocket 27 februar 2017
Sjanger: krim

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar