Sider

Translate

fredag 13. januar 2017

Offer uten ansikt av Ahnheim

Tida flyr og det er lenge siden jeg har blogget nå. Jeg har lest bøker men mest av gammel vane ! Kan man lese bøker av gammel vane? Ja, det kan man :) Når man alltid har en bok å lese i, hjemme, på kjøkkenet, på soverommet og på pauserommet på jobb, så må man liksom bare lese, selv om en er litt lei ! Da trenger man en bok som virkelig fenger deg og er så spennende at man ikke klarer å legge den fra seg. Når man kommer over en slik bok DA våkner man fra lesedvalen man er inne i . Og den boken dukket plutselig opp :) Av alle ting ble det en e-bok jeg lastet ned til mobilen min. Og jeg som slett ikke liker e-bøker ! Jeg vil ha ordentlige bøker, laget av papir, som jeg kan bla i og som lukter BOK ❤ Men jeg fikk en epost om at jeg kunne laste ned en gratis e-bok, så jeg gikk inn og kikket på utvalget. Der fant jeg en bok som jeg har hørt mye om og som skulle være veldig bra. Så jeg fant ut at jeg kunne jo prøve den da. Heldigvis 📖
Offer uten ansikt er forfatteren, Stefan Ahnehems første bok. Det er en blanding av psykologisk thriller og krim.


PÅ en skole blir en sløydlærer funnet drept på bestialsk vis. Ved siden av han ligger et gammelt klassebilde der han er krysset ut.Dermed blir Fabian Risk, etterforsker ved Helsingborg politiet, trukket inn. Det er nemlig samme klasse han gikk i! Og det blir fort klart at flere fra klassen er i fare.Jakten på morderen fører politiet og Fabian Risk fort frem til oppklaring, tror de. Men denne morderen beveger seg usett gjennom alle politiets feller og tiden begynner å gå fra de når flere ofre begynner å dukke opp. Hvem er han som vil utrydde en hel skoleklasse, hvorfor og kan Fabian Stang finne morderen før morderen finner han?

Oh yess, der kom leselysten tilbake ☺Jeg har hørt mye bra om denne forfatteren og bøkene hans. ( det er kommet 2 bøker, nr 3 kommer i februar) og nå er jeg veldig glad for at jeg lastet ned denne til mobilen. Jeg leste overalt jeg hadde anledning ! Så snedig 😆 Det er en utrolig bra krim dette. For å si det med en gang, den er kanskje litt "over the topp" noe ganger. Det er litt mye som skjer, litt mange mord, og litt for detaljert innimellom. MEN når det er sagt så er dette noe av det beste jeg har lest på lenge ! Komplottet er utrolig snedig, du har løsningen og morderen opptil flere ganger , og nikker fornøyd for at du har løst saken leenge før boka er ferdig .....keep reading sier jeg da :) Jeg blir gang på gang imponert over forfattere som klarer å henge med i sin egen historie, at de klarer å ha så mange løse tråder uten at det ender i en stor garnklump tilslutt.Også denne forfatteren klarer å holde orden på trådene, og holder på spenningen til siste side! Knallgod , usensurert og ganske rå krimbok som fikk igang leselysten igjen hos meg. Tusen takk Ahnhem for din utrolig gode fantasi :)
Anbefales for alle som liker litt rå og usensurert krim 💀


  • Forlag: Aschehoug
  • Utgivelse: pocket november 2016
  • Sjanger: Krim
  • Oversetter: Kari Bolstad


1 kommentar:

  1. Så bra at du fant akkurat den boka som skulle lokke fram leselysten din igjen. Det er så irriterende når en havner i lesetørka. Ønsker deg ei riktig fin uke :)

    SvarSlett