Sider

Translate

søndag 4. september 2016

Vokterens blod, bok 10 i Den siste lærling.

Jeg kan ikke få blogget nok om denne utrolig spennende serien "Den siste lærling". Nå er bok 10 ute og spenningen bare stiger. Du har kanskje sett filmen som bygger på denne serien, "The seventh son"? Ikke bry deg om den, en god film, MEN den er ikke halvparten så god som bøkene er !

Den siste kampen mot Den Onde nærmer seg og Tom og vokteren lures i en felle av en tidligere lærling. De må møte vesener fra et annet land som de ikke har så mye kunnskap om. Vokteren blir fanget og Tom føler seg alene i kampen. Han klarer å tilkalle sin beste venn Alice og morderheksa Grimalkin. Problemet er at Grimalkin har med seg hodet til Den Onde, og det er akkurat det de ukjente vesenene er ute etter !

Denne serien er oversatt til over 25 språk og solgt bortimot 3 mill eksemplar ! Det sier vel litt om hvor god den er. Det er spenning, fantasy, og mytologi samlet i en god blanding grøss !
Hva mer kan en vel forlange ?


  • Forlag: Aschehoug
  • Utgivelse: august 2016
  • Sjanger: Fantasy



4 kommentarer:

  1. En veldig godt skrevet ungdomsserie. Jeg har hørt og lest flere av bøkene, nummer 9 er den siste. Må få med meg denne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Må nesten prøve meg på disse jeg og :)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. De er utrolig spennende så denne serien bør alle som liker fantasy få med seg !

      Slett