Sider

Translate

fredag 4. april 2014

Englevaktene av Kristina Ohlsson

Kristina Ohlsson, enda et nytt krimnavn for min del. Men så glad jeg er for at disse , for meg, ukjente forfatteres bøker på et eller annet vis ender opp hos meg :) Dette er hennes tredje bok, kom ut i 2012 så du finner den nå i pocket. Hun har også gitt ut en ny bok i år som heter Papirgutten. Den tror jeg sannelig jeg må lese, for er den like bra som Englevaktene så kan jeg ikke gå glipp av den !

En ung litteraturstudent, som har vært forsvunnet i to år, blir funnet drept og partert i et skogsområde utenfor Stockholm. Når de graver etter flere bevis dukker det opp flere funn som daterer seg mange år tilbake.
På et aldershjem i nærheten sitter en slagrammet og stum barnebokforfatter, og uansett hvilke spor Alex Recht og etterforskerne hans følger så leder sporet mot denne stumme forfatteren. Hva har denne gamle, stumme damen med mordet å gjøre? Og for hovedetterforsker Fredrika Bergmann blir det et mareritt når hennes egen samboer blir dratt inn i saken. Saken må løses, sporene må samles før morderen igjen er på vei ut i skogen med et nytt offer !

Dette er en liten murstein på 530 sider, men det gjør absolutt ingenting! For den er så bra, så velskrevet, intens og utrolig spennende. Det er utrolig mange hendelser og vinklinger i dette plottet, så mange løse tråder men likevel klarer forfatteren å holde det under kontroll slik at vi som leser ikke mister oversikten. Det imponerer meg ! For jeg liker ikke bøker med mange personer og uendelig antall navn å holde styr på .Og her er det ganske mye som skjer og en del navn å holde styr på men det er ikke noe problem, og da er det en god og velskrevet bok ! Her har du en ypperlig bok til påske iallefall, jeg anbefaler den med glede :)

  • Forlag: Gyldendal 
  • Utgivelse: 18 april 2013 
  • Sjanger: Krim
  • Oversetter: Inge Ulrik Gundersen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar