Sider

Translate

søndag 8. september 2013

Jordtårer, av Frode Eie Larsen

Frode Eie Larsen.....et helt ukjent navn for meg.....MEN ikke nå lenger ! Han har gitt ut 2 krim fra før, "Hemmeligheten" og "Frostrøyk". Begge de er nå kommet ut i en samlepocket, og den tror jeg sannelig jeg må få tak i :)
"Jordtårer" er en krim der grusomme handlinger, gamle hemmeligheter, løgn og sjalusi følger hverandre. Torstein er en gutt som elsker å grave i jorden, men da gamle bein og en hodeskalle dukker opp i jorda er det slutt på leken. Og da et drap blir begått tar Eddie Stubb saken. Det tar ikke lang tid før han finner mannen som tilstår drapet og saken er oppklart.....eller er den det? Løgnene sitter dypt og grusomme handlinger fra fortiden får mer å si for saken enn noen kunne tro.

Spennende....rett og slett spennende ! Godt språk som flyter bra. God harmoni mellom handling og opplevelse. Du føler du vet hva det dreier seg om men ting er ikke som de ser ut. Jeg hadde med boka i veska mi uansett hvor jeg dro, og det er et godt tegn på ei bra bok ! Så nå skal jeg skaffe meg de to ande krimbøkene hans, for er de like bra som denne er de vel verdt å lese ! Anbefales...:)

  • Forlag: Liv Forlag
  • Utgivelse: Ute nå
  • Sjanger: Krim

2 kommentarer:

  1. Alltid hyggelig når nye lesere oppdager bøkene mine :) Tusen takk for at du tok deg tiden til å lese "Jordtårer", zeldajenta :)

    SvarSlett
  2. Alltid hyggelig å oppdage nye gode forfattere :) Nå skal jeg skaffe meg de to første bøkene dine og så håper jeg det kommer flere bra bøker fra deg :)

    SvarSlett