Sider

Translate

mandag 28. januar 2013

Oppfølgeren til "Alle sjelers natt" :)

Alle sjelers natt av Deborah Harkness kom ut i 2011. En spennende historie om alkymiforskeren Diana Bishop. Hun møter Matthew som hun forelsker seg i. Ingen enkel sak siden Diana er en engelsk heks, og Matthew er en mektig fransk vampyr. Og vampyr og heks kan aldri bli sammen for da bryter de en eldgammel pakt og kan true balansen i verden.
Alle sjelers natt likte jeg veldig godt, litt langdryg i starten, det meste foregikk på biblioteket, MEN den tok seg godt opp utover i boka.Derfor gledet jeg meg veldig til oppfølgeren, Nattens skygge skulle komme :)
I Nattens Skygge foretar heksen Diana og vampyren Matthew en tidsreise tilbake til Oxford rundt 1590-tallet. De leter etter manuskriptet Ashmole 782, som de tror kan avsløre hemmeligheter om alle skapninger, hekser, vampyrer, demoner og mennesker. Diana leter også etter en heks som kan hjelpe henne å forstå hennes krefter.Matthew har mange fiender og tidsreisen hjelper til med å skjule han fra de. Men han er vampyr, og har levd i dette århundre før, så han har både fiender og venner her.
Det er mye spennende stoff i denne boken, hekser, vampyr, demoner, engelsk aristokrater, slott, dronninger og konger. Den KUNNE blitt utrolig bra, men den er så innmari langdryg! Boka er på 670 sider, det hadde holdt med 300.... dessverre :( Det er mye bra stoff, nervepirrende episoder, godt språk og historisk interessante deler, men det er for mye mellomspill.Uthaling av tid og bok synes jeg. Synd, for denne hadde jeg gledet meg til. MEN jeg håper neste bok i serien blir like bra som bok nr 1 :)

  • Forlag : Pax
  • Ute nå
  • Sjanger: Fantasy

1 kommentar:

  1. Æ syntes det samma, bok en va træg deinj og men herren va dobbelttræg, det e ei sånn bok du itj føle du får så vældi my ut av :) Men den e underholdanes nok t at mainj kainj les a færdi i allefall :)

    SvarSlett